Boken om mig

Ett komiskt utdrag från våran skoluppgift boken om mig. Ta det med en nypa salt.
Hur jag ska göra världen lite bättre:

 

1.    Försöka leva efter mina egna krav och inte vara lat eller hoppa över något för att det blir för svårt.

2.    Bli modigare och bemästra mina rädslor.

3.    Inte döda småkryp (eller några andra djur för den delen)

4.    Försöka få mina vänner och bekanta att inse att världen inta handla om dem.

5.    Försöka få dem att sluta förstöra jorden, utan att vara för nedlåtande och påflugen.

6.    Skaffa fler vänner så att jag kan påverka dem.

7.    Inte vara dum, säga elaka saker eller ignorera en medmänniska.

8.    Skriva en bok.

9.    Hålla föredrag och predikningar.

10.  Åka till fattiga länder och hjälpa till med det jag kan.

11.  Jobba att motverka miljöförstöring i Sverige samt andra länder.

12.  Berätta om Jesus för dem som vill lyssna

13.  Jobba med människors rättigheter.

14.  Utbilda mig till ungdomspsykolog eller liknande så jag kan hjälpa till i samhället.

15.  Påverka politiker att göra något åt jordens situation.

16.  Inse att man inte kan förändra andra människor, utan bara sig själv.

17.  Försöka ändå.

18.  Skaffa vänner som är likasinnade.

19.  Skaffa barn som kan fortsätta mitt arbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0