Tankar

Jag tycker inte om kommentaren "Du duger som du är". När jag hör eller säger ordet "duger" är det oftast i meningar som "Jag ville ha den röda tröjan, men den fanns inte så den gråa fick duga". Ordet "duga" kommer oftast in i sammanhang där man vill beskriva saker som man gillar, men som kommer i andra hand efter det man egentligen vill ha. Jag vet att jag inte bara duger. Jag vet att du och jag är älskade precis som vi är. Inte trots den stora näsan eller de försmå tårna utan för att vi har dem sakerna. Vi är inte något som kommer i andra hand efter det man egentligen vill ha. Det kan vara svårt att inse det och man glömmer oftast bort det. Det kan också vara svårt att älska andra personer på detta sättet, men oavsett vad man tycker eller tänker om sig själv eller andra är det ändå sant. Trots allt och genom allt blir vi burna och älskade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0